magazine

Volkskrant Magazine

Geen weekend zonder

Voor honderdduizenden Nederlanders (m/v) begint het weekend als zij Volkskrant Magazine in handen hebben. In deze bijlage van de weekendkrant genieten zij van persoonlijke verhalen, fotografie, columns en reportages over mode, wonen, uitgaan, eten en drinken en ‘must-haves’.

Key facts

  • 826.000
    lezers op zaterdag
  • 43%
    vrouwelijke lezers
  • 68%
    uit een hoge welstandsklasse

Lezersprofiel Volkskrant Magazine

Volkskrant Magazine wordt gelezen door mannen en vrouwen, jong en oud. Wel met de nadruk op de groep van 35-64 jaar in de hoogste welstandsklasse. Hoogopgeleide, koopkrachtige mensen die genieten van het leven en bereid zijn daar geld aan uit te geven.

Bereik meer!

  • Communiceer met maar liefst 812.000 lezers tegelijk op zaterdag!
  • Profiteer van de hoge binding die de lezers met Volkskrant Magazine hebben
  • Breng uw aanbod of product onder de aandacht van levensgenieters die graag geld uitgeven aan kwaliteit

Volkskrant glossy magazines

Vijf keer per jaar verschijnen lifestylemagazines op het gebied van mode, wonen en feest. Extra dik, extra luxe. Met internationale uitstraling en alle elementen die verwacht mogen worden van een luxe tijdschrift bij een kwaliteitskrant. De vaste pijlers van Volkskrant Magazine worden uitgebreid en aangevuld: Wonen, Design, Mode, Interviews, Culinair, Trends en Columns.

Volkskrant Magazine

De lezers van Volkskrant Magazine

Volkskrant Magazine wordt gelezen door mannen en vrouwen, jong en oud. Wel met de nadruk op de groep van 35-64 jaar in de hoogste welstandsklasse. Hoogopgeleide, koopkrachtige mensen die genieten van het leven en bereid zijn daar geld aan uit te geven.

Key facts

  • 812.000
    lezers op zaterdag
  • 70%
    boodschappers
  • 68%
    uit een hoge welstandsklasse

Koopkrachtige lezers

Lezers van Volkskrant Magazine zijn welstandig. Ze hebben een gevulde portemonnee en geven graag wat extra uit voor mooie spullen van goede kwaliteit. Bijna de helft van onze lezers is jonger dan 49 jaar. Ruim eenderde bevindt zich in de interessante leeftijdsklasse van 50 tot 64 jaar.

Volkskrant Magazine

Formaten Volkskrant Magazine

De basisformaten en -tarieven van Volkskrant Magazine zijn inclusief full colour. Heeft u een specifieke plaats voor uw advertentie in gedachten, dan kan dat. Het is mogelijk om een gegarandeerde positie te reserveren op de omslag of als eerste advertentie op een rechterpagina.

Creatieve advertentiemogelijkheden

Onze creatieve advertentiemogelijkheden zorgen ervoor dat uw boodschap op een speciale manier in de krant staat en extra aandacht krijgt bij uw doelgroep. Met een plakkaart in de Volkskrant kunt u extra opvallen met uw advertentie. Vergeet de mogelijkheden van het magazine niet; met een insert in het magazine presenteert u uw aanbod helemaal in uw eigen stijl.

Bereik meer!

  • U komt extra opvallend binnen, een nieuwe doelgroep ligt binnen handbereik
  • U genereert directe en meetbare respons
  • Door verschillende prijscategorieën zit er zeker iets voor u bij

formaten

1/1 CD101V Formaat 220 x 280mm,
 (+ 4 mm overvul rondom)
1/2 CD102VL Formaat 220 x 135 mm,
(+ 4 mm overvul rondom)
1/4 CD104BS Formaat 95 x 125 mm,
zetspiegel
1/8 CD108L Formaat 95 x 60 mm,
zetspiegel

Sluittijden

Voor Volkskrant Magazine gelden de volgende sluittijden voor het reserveren en aanleveren van uw materiaal:

Sluittijden 2014   Reserveren* Aanleveren
Volkskrant Magazine zaterdag vrijdag 2 weken voor plaatsing vrijdag 2 weken voor plaatsing
Lifestyle pagina zaterdag vrijdag 4 weken voor plaatsing vrijdag 4 weken voor plaatsing

* Pluspropositie minimaal 6 weken voor verschijning reserveren.

download alle sluittijden

Reserveren

U kunt uw advertentieruimte per e-mail of telefonisch reserveren. Hoe eerder u reserveert voor de thema’s, des te meer wij rekening kunnen houden met uw plaatsingswensen. Om telefonisch te reserveren, kunt u bellen naar: 088 – 572 2888. U kunt ook reserveren per e-mail: advertising@persgroep.nl De Persgroep biedt de mogelijkheid om uw advertentie op te laten maken door onze dtp-ers. U kunt losse onderdelen van de advertentie digitaal aanbieden. Het gaat dan in de meeste gevallen om foto’s, logo’s of losse teksten. Vraag uw accountmanager naar de mogelijkheden.

Aanleveren

Het productieproces van onze drukkerijen bestaat volledig uit digitale drukvervaardiging. Onze digitale standaard voor advertentiebestanden is: Certified PDF (cPDF). Op www.PrintArena.nl vindt u alle benodigde technische informatie voor het opmaken en aanleveren van bestanden voor printmedia. Het aanleveren van het materiaal gebeurt digitaal en vindt plaats via WAM!NET. Losse componenten voor uw te vervaardigen advertentie kunnen gemaild worden naar app-dtp@persgroep.nl.

Advertenties als Certified PDF

Wij verzoeken u al uw advertenties als Certified PDF (cPDF) aan te leveren. Een cPDF is een PDF die aan een aantal voorwaarden moet voldoen. De controles zijn vastgelegd in een profiel welke u onderaan deze pagina kunt downloaden. Wanneer een afwijkend bestand wordt aangeleverd, worden er voor het omzetten naar cPDF kosten in rekening gebracht à € 65,- per advertentie. cPDF is in Nederland de norm voor aanlevering van digitaal advertentiemateriaal.

cPDF en icc profielen voor onze magazines

 

Bestandsnaam moet bevatten:

  • reserveringsnummer de Persgroep Advertising
  • een afkorting van de titel(-s) waarin het materiaal geplaatst moet worden (VK, AD, TR, HP)
  • de plaatsingsdatum
  • géén leestekens e.d. in de titel; alleen een underscore (_) en punt (.) is toegestaan

Informatie en bestellingen

U kunt ons tijdens kantooruren telefonisch bereiken of ons contactformulier gebruiken

Bel +31 88 572 2888 contact

Laat u inspireren door cases

Bekijk de aansprekende cases en krijg een indruk van onze brede mogelijkheden.

bekijk de cases